Een webserie voor jouw bedrijf: misschien heb je het wel eens overwogen. In een aantal video’s kan je met een webserie een specifieke boodschap overbrengen. Dat kan van alles zijn. Laat zien hoe jouw diensten in elkaar zitten, neem kijkers mee in het verhaal van jouw bedrijf of zorg voor meer betrokkenheid door het delen van informatie. In dit artikel kun je ontdekken hoe het uitvoeren van een webserie precies werkt. Stel je doelgroep vast Het klinkt misschien afgezaagd, maar je begint toch echt eerst met het doel en de doelgroep. Bij elke marketing of communicatie uiting is dit hét startpunt. Pas als je weet voor wie je het doet en waarom, kan je bepalen welk format het best past. Dan pas weet je hoe je je doelgroep het best aan kunt spreken om je boodschap over te brengen. Denk mee over- of beoordeel het format Vervolgens ga je naar het format. Dit is de opbouw, het creatieve concept of de opbouw van je videoserie. Als je de webserie laat maken door een professionele partij als Beeldspraak, kun je het bepalen van het format gedeeltelijk uit handen geven. Als er iets wordt opgeleverd kijk je of het format je aanspreekt. Kies de juiste platformen Bij het doen van marktonderzoek bepaal je ook de channels die je in gaat zetten. Waar is je doelgroep te vinden? Op basis daarvan kijk je op welke platformen je de webserie kunt gaan lanceren. Dit is een belangrijk onderdeel, omdat het bepaalt of de serie het gewenste publiek bereikt. Maak je klaar voor de opnames Heb je de vorige stappen afgerond? Dan kunnen de opnames gaan beginnen. Het wordt tijd om de concrete afspraken te gaan regelen en de eerste draaidag in de agenda te zetten. Een van de leukste momenten in het proces natuurlijk! |